נס? רסיס סביבון הוצא בניתוח מידו של ילד

מיטל יסעור בית-אורפורסם

עדי פילון מרחובות בסך הכל ביקש לשחק בסביבון שקיבל בגן לקראת חנוכה – אך רסיס פלסטיק חדר לידו וכמעט גרם לפגיעה עצבית. בביה"ח קפלן מזכירים: "יש בשוק משחקים זולים מתוצרת המזרח הרחוק ולא כולם עומדים בתקנים הראויים"
המשחק בסביבון כמעט הסתיים באסון: בבית החולים קפלן הוציאו אתמול (יום ד') בניתוח רסיס פלסטיק שחדר לכף היד של עדי פילון, בן ארבע מרחובות, לאחר שסביבון מכני נשבר בזמן ששיחק בו. אמו של עדי סיפרה כי בנה קיבל את הסביבון בגן לקראת חג החנוכה. "לפני שהלך לישון הוא ביקש לסובב את הסביבון. הוא סובב אותו בחוזקה ואז הסביבון נפל והתפרק. בסיבוב נוסף של הסביבון הוא ניסה להרימו עם הזרת והקמיצה, ושביב מהחלק המרכזי של הסביבון שנשבר חדר לתוך כף היד. ירד לו דם, והחלטנו להגיע לחדר המיון בבית החולים".
תמונה של רסיס סביבון

למטה: הרסיס שהוצא מגופו של הילד (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

עדי נותח על-ידי ד"ר אברהם הס, מנהל המחלקה לכירורגיית כף היד, וד"ר אמיר אורון, רופא במחלקה, אשר הסבירו כי הוצאת רסיס הפלסטיק בשלמותו מנעה פגיעה ברקמות כף היד ופגיעה עצבית בתחושה לשתי האצבעות.

"נדליק נרות במקום לשחק בסביבון"
"רסיס הפלסטיק היה ממוקם סמוך לפיצול העצבים התחושתיים בין הקמיצה לזרת יד ימין", הסביר ד"ר אורון, "ובקלות יכול היה לפגוע בתחושה לשתי האצבעות. לשמחתנו, הצלחנו לחלץ תחת הרדמה רסיס פלסטיק כחול בעל קצוות חדים ללא כל פגיעה בעצבים הסמוכים מבעד החתך דרכו חדר הרסיס. בכך, לא היה צורך להרחיב את החתך הראשוני. הילד אושפז להמשך טיפול אנטיביוטי והשגחה במחלקת הילדים".

ד"ר אורון ביקש להעביר מסר חשוב להורים. "צריך לזכור שבמידה וצעצוע נשבר

ויש שבבי פלסטיק או זכוכית צריך להשליכו לפח ולא לאפשר לילדים להמשיך לשחק איתו. יש כיום בשוק משחקים זולים מתוצרת המזרח הרחוק ולא כולם עומדים בתקני הבטיחות הראויים, ובכל זאת הם עושים את דרכם לשווקים ולידי ילדי ישראל".

אמו של עדי אמרה כי היא מקפידה להכניס הביתה רק משחקים תקניים בטיחותית. "למדנו על בשרינו שכאשר צעצוע מתפרק הוא הופך להיות מסוכן", סיפרה. היא הודתה לרופאי המחלקה לכירורגיית כף היד על הפעולה היעילה והמקצועית. "לעת עתה", סיכמה, "עדי נרתע מסביבונים וכבר אמר לי שהוא לא רוצה סביבון, כי יש בו סכינים… נדליק נרות ביחד ונשחק בחג החנוכה במשחקים אחרים".

מאמרים נוספים:

× ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎שלחו לנו הודעה בוואטסאפ ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎