פעוט שנולד עם 14 אצבעות נותח בהצלחה

אורנית עצר

פעוט בן שנתיים שנולד עם 14 אצבעות נותח בהצלחה בבית החולים קפלן. אמו של הפעוט נושאת בבטנה עובר עם אותו פגם גנטי.
מומחי כירורגיית כף היד בבית החולים 'קפלן' ביצעו השבוע ניתוח מורכב להסרת שתי אצבעות מכפות ידיו של פעוט כבן שנתיים, תושב קרית גת, אשר נולד עם 7 אצבעות בכל כף יד. הניתוח, שעבר בהצלחה, נועד לאפשר בעתיד תנועה תקינה של האצבעות ככל הילדים. אביו של הפעוט אמר כי זהו פגם גנטי שמלווה את המשפחה מזה 6 דורות, אך לא היו מקרים של 7 אצבעות בכל יד. "כבר במהלך האולטראסאונד ידענו שיש תוספת של אצבעות, וכשנולד ראינו שהוא שבר שיא חדש…הניתוח נקבע בשיתוף מלא של מומחי 'קפלן' והוחלט שינותח עכשיו גם בשל העובדה שמדובר בניתוח ארוך של למעלה מ 3 שעות בהרדמה מלאה".
תמונה של יד עם שבע אצבעות

ד"ר אברהם הס, מנהל מחלקת כירורגיית כף היד בבית החולים 'קפלן', אמר כי מדובר במקרה נדיר של עיוות מולד אשר הצריך ניתוח מורכב בהרדמה כללית. "המדובר בשתי אצבעות נוספות, זרת ואגודל, שהיו בתת התפתחות בצד אגודל וזרת נורמליים ותקינים. השיקול המרכזי לביצוע הניתוח הנו הרגע בו אחת מהאצבעות הנוספות מתחילה לגרום להפרעה תפקודית".

במהלך הניתוח, שבוצע ע"י רופאי המחלקה, ד"ר ינאי וד"ר אורון, נערכה כריתה תוך שמירה על הרקמות הרכות, כל הדם והעצבים. "החשיבות הרבה בניתוח היא לשמור על יציבות תקינה של המפרקים שימשיכו לתפקד בצורה מלאה וגם שיפור המראה האסטטי של כפות הידיים", סיכם ד"ר הס.

"אני רוצה להודות בחום לרופאים ולאחיות המדהימים ב'קפלן'", אמרה האם לאחר הניתוח. "ראיתי את התוצאות המדהימות. אני בציפיה גדולה שהילד שלי יחיה חיי שגרה כמו כל הילדים בגן ובבית הספר. זו בהחלט תחושת הקלה גדולה".

האם, הנמצאת בחודשי הריון בימים אלו, סיפרה כי האולטראסאונד העלה שגם העובר נושא את הפגם הגנטי של תוספת אצבעות. "אם וכאשר אזדקק לכך – לא אתלבט ואחזור לבית החולים 'קפלן' לבצע ניתוח חשוב זה", היא סיכמה.

מאמרים נוספים:

× ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎שלחו לנו הודעה בוואטסאפ ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎